Overslaan en naar de inhoud gaan

Play Fair stelt misstanden Olympische sponsors aan de kaak

Nog steeds komen er volgens Play Fair grove misstanden voor bij de productie van sportkleding en andere producten voor Olympische sponsors.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om werk voor merken als Adidas, Asics, New Balance, Nike en Puma. Allemaal sponsoren zij een of meer teams die aan de Spelen deelnemen. Play Fair heeft voor zijn jongste rapport onderzoek gedaan in China, India, Thailand en Indonesië. FNV-voorzitter Agnes Jongerius stelt dat "werknemers van gerenommeerde sportproducenten nog steeds voor een hongerloontje werken, terwijl de winsten oplopen naar honderden miljoenen."

related partner content for mobile comes here

Een jaar geleden trok al aan de bel over misstanden bij de productie van olympische pennen, petjes, tassen etc. Sindsdien probeert de coalitie in gesprek te komen met het Internationaal Olympisch Comité, maar dat is nog niet gelukt. Wel kondigden de organisatoren van de Olympische Spelen in Peking toen een groot onderzoek aan. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in