Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe advertentiemodellen onvoldoende benut'

Uitgevers en mediabedrijven investeren meer dan gemiddeld in innovatie, maar halen relatief weinig nieuwe omzet uit nieuwe producten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

97 Procent van de uitgevers geeft innovatie hoge prioriteit, maar groei door overnames krijgt nog altijd een hogere strategische prioriteit toegekend, zo blijkt uit de Innovatie-monitor 07/08 van The Bridge business innovators, een dochteronderneming van Twynstra Gudde.

related partner content for mobile comes here

Volgens Colin Willems, senior adviseur bij The Bridge business innovators, worden de entertainmentmedia gedwongen tot een koploperspositie in de mediawereld, door de sterke toename van nieuwe concepten op entertainmentgebied.

Willems: ‘Maar vernieuwing vanuit de mediabedrijven en de uitgeefsector lijkt uit te blijven. Mediabedrijven zijn niet gewend om de consument te vragen wat hij er van vindt en stellen te weinig tijd, geld en middelen beschikbaar om met echt nieuwe concepten te komen.’

Willems is van mening dat het tijd is dat de uitgeverij en mediabedrijven uit hun luie stoel komen en de mediaconsument voor diepgravend marktonderzoek aan tafel trekken. ‘Innovatie moet worden gezien als kernactiviteit in de huidige mediaomgeving. Om als mediabedrijf en uitgever te overleven, is een snellere vernieuwing van de productportfolio noodzakelijk. Nieuwe producten moeten elkaar ‒ in navolging van de FMCG ‒ sneller opvolgen en vervangen.’

Trends en marktontwikkelingen moeten volgens de adviseur centraal komen te staan in de strategie en het managen van de productportfolio.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in