Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL en SBS hadden 'uitstekende' maand maart

Maart 2008 was voor zowel RTL Nederland en SBS Broadcasting een succesvolle maand, zo melden beide mediabedrijven. RTL had een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De publieke omroepen hebben 28,2 procent in 20-49. RTL 4 behaalde in haar doelgroep (20-49 jaar) een gemiddeld zenderaandeel van 16,0 procent met dank aan programma´s als ‘Idols’, ‘Ik Hou Van Holland’ en ‘RTL Boulevard’.

related partner content for mobile comes here

RTL 5 eindigt de maand maart met een zenderaandeel van 9,9 procent in de doelgroep 20-34 jaar, een stijging van 0,9 procent ten opzichte van februari. RTL 7 haalt in de maand maart een zenderaandeel van 7,8 procent in de doelgroep mannen 20-49 jaar. RTL 8 noteerde in haar doelgroep vrouwen 20-49 jaar een zenderaandeel van 3,2 procent. RTL is daar tevreden over.

SBS 6 kwam tot een marktaandeel van 13 procent in de doelgroep 20-49 jaar. In prime time deed de zender het op alle dagen van de week beter dan vorig jaar, zo claimt SBS. Veronica kwam in 20-49 tot 6,3 procent en dat was voor die zender de beste maartmaand ooit. Net 5 kwam tot een marktaandeel van 6,9 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in