Sponsor Bingo Loterij berispt voor massale reclameactie


Ongeveer vier miljoen Nederlanders kregen een mailing waarin werd gesuggereerd dat iedereen een lcd-tv zou krijgen en dat één op de vier gegarandeerd 7.500 euro zou winnen. De actie werd begeleid met radio- en tv-commercials.
Volgens Hirsch Ballin past de campagne daarom niet in het restrictief kansspelbeleid. Hij heeft dat laten weten in antwoord op schriftelijke vragen van SP-Tweede Kamerlid Jan de Wit, die geregeld reclameacties van loterijen aan de kaak stelt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVorig jaar tikte de minister ook al de Nationale Postcode Loterij en Holland Casino op de vingers, omdat hun reclameacties volgens hem niet door de beugel konden. De uitingen van de Sponsor Bingo Loterij lijken volgens Hirsch Ballin sterk op de win-elk-uuracties waarover veel klachten zijn geweest. Hij heeft de loterijen gevraagd met deze vorm van reclame te stoppen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid