
De onderzoekers gebruikten hiervoor de merken IBM en Apple. 341 studenten kregen een zogenaamde visual acuity test, waarbij ze een gekleurde doos op een scherm in de gaten moesten houden, waarin steeds nummers verschenen.
Daarbij werden ze af en toe stiekem 30 miliseconden lang blootgesteld aan de logo’s van IBM of Apple.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftNa de test moesten de studenten een lijst te maken van alle handelingen die ze konden bedenken met een baksteen. Resultaat: de studenten die waren blootgesteld aan het logo van Apple, bleken veel creatievere oplossingen te bedenken dat de studenten die het IBM-logo hadden meegekregen.
De onderzoekers probeerden hetzelfde met de logo van Disney en E!-channel, een zogenaamde gossip- en entertainmentzender. Resultaat: studenten die het Disney-logo hadden gezien, waren eerlijker in hun antwoorden dan de groep die was blootgesteld aan het logo van E!-channel.
Bron: Cnet
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee