Overslaan en naar de inhoud gaan

Subliminale boodschappen werken

Subliminale reclame (uitingen die het onderbewustzijn onder handen nemen) werkt echt, aldus onderzoekers van de Amerikaanse Duke University…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers gebruikten hiervoor de merken IBM en Apple. 341 studenten kregen een zogenaamde visual acuity test, waarbij ze een gekleurde doos op een scherm in de gaten moesten houden, waarin steeds nummers verschenen.

related partner content for mobile comes here

Daarbij werden ze af en toe stiekem 30 miliseconden lang blootgesteld aan de logo’s van IBM of Apple.

Na de test moesten de studenten een lijst te maken van alle handelingen die ze konden bedenken met een baksteen. Resultaat: de studenten die waren blootgesteld aan het logo van Apple, bleken veel creatievere oplossingen te bedenken dat de studenten die het IBM-logo hadden meegekregen.

De onderzoekers probeerden hetzelfde met de logo van Disney en E!-channel, een zogenaamde gossip- en entertainmentzender. Resultaat: studenten die het Disney-logo hadden gezien, waren eerlijker in hun antwoorden dan de groep die was blootgesteld aan het logo van E!-channel.

Bron: Cnet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in