Overslaan en naar de inhoud gaan

Merknaam Gmail niet exclusief

Internetzoekbedrijf Google mag de merknaam Gmail niet langer exclusief gebruiken in de Europese Unie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het EU-merkenbureau (OHIM) besloten. In Groot-Brittannië en Duitsland moet het concern de naam Google mail in plaats van hanteren. ‘In Nederland verandert er niets', zegt een woordvoerder van Google Nederland.

related partner content for mobile comes here

De Duitse eigenaar Daniel Giersch van de merknaam G-Mail diende in 2005 een bezwaar in tegen de lancering van Gmail in Duitsland. Hij is nu in het gelijk gesteld. Ook in Groot-Brittannië maakte een ander bedrijf met succes bezwaar tegen het gebruik van de naam Gmail door Google.

In de meeste andere Europese landen, waaronder Nederland, was Google de eerste die de merknaam geclaimd heeft en hier kan het concern de naam blijven hanteren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in