Overslaan en naar de inhoud gaan

NMa onderzoekt acquisitie Gouden Gids door Telefoongids

De overname van Gouden Gids (onderdeel van Truvo Nederland) door De Telefoongids (onderdeel van European Directories) kan de concurrentie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De toezichthouder heeft daarom besloten dat voor het tot stand brengen van deze overname een vergunning is vereist. De NMa doet in de vergunningsfase nader onderzoek naar de exacte gevolgen van de overname op de concurrentie.

related partner content for mobile comes here

Beide partijen bieden zowel papieren als online naslagwerken met contactgegevens van bedrijven en personen aan. Zij geven bedrijven de mogelijkheid om hierin te adverteren. Met het samengaan van De Telefoongids en Gouden Gids zouden voor bedrijven onvoldoende advertentiemogelijkheden in papieren naslagwerken kunnen overblijven, zegt de NMa. Daarnaast concludeert de waakhond dat De Telefoongids en Gouden Gids een sterke positie kunnen krijgen op het gebied van advertentiemogelijkheden in online naslagwerken.

De NMa kan voorwaarden verbinden aan een overname of een overname verbieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in