Overslaan en naar de inhoud gaan

Internal Branding: mag dat zomaar!?

Er wordt veel gesproken over Internal Branding. Als medewerkers je merk gaan leven, levert dat heel veel op: niet alleen een sterk merk,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt veel gesproken over . Als medewerkers je merk gaan leven, levert dat heel veel op: niet alleen een sterk merk, maar ook een sterk bedrijf.
Praktisch onbesproken blijft de ethische kant van Internal Branding. Mag je eigenlijk wel zover gaan met medewerkers?

related partner content for mobile comes here

Het vak van de beheersing van de factor arbeid, kent de laatste decennia een sterke professionalisering. De human resources manager is tegenwoordig opgeleid om de arbeider als opbrengstenbron vakkundig uit te nutten. Nieuw is dat naast vaklieden uit de sociale wetenschappen, nu ook markteers zich ermee gaan bezig houden. Dat is niet voor niks. Zij zijn meesters in het beïnvloeden van .

Internal Branding is vaak bedoeld om de arbeider een socialisatieproces te laten ondergaan waarbij hij wordt gericht op de doelen van de onderneming in de markt. De arbeider moet de idee krijgen dat hij erbij hoort en dat wat goed is voor de onderneming ook goed is voor hem.

De arbeider moet zich identificeren met het bedrijf. Naast de arbeidsverrichting en de motivatie, wordt zo ook het verantwoordelijkheidsgevoel van de arbeiders door de ondernemingsleiding beheerst. Via allerlei workshops en events, moeten arbeiders leren denken en voelen namens de ondernemer.

Hieraan zitten grenzen. In de praktijk wordt hier zo goed als nooit over gesproken. Blijkbaar komt het niet op. Het zou goed zijn als er meer bewustzijn over kwam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in