Overslaan en naar de inhoud gaan

Let Me Play

Gisteren maakte Nike in New Orleans de plannen bekend voor onder andere de opening van een 'Community Store' die moet zorgen voor banen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren maakte in New Orleans de plannen bekend voor onder andere de opening van een 'Community Store' die moet zorgen voor banen, trainingsprogramma's en een fonds dat sporten voor jeugd en vrouwen mogelijk maakt.

related partner content for mobile comes here

Bovenliggend doel is het terugbrengen van sport in de stad die nog steeds aan het herstellen is van de schade van orkaan Katrina.

Een en ander is onderdeel van het vorig jaar gelanceerde CSR platform (waar lijkt dat toch op?) van Nike dat wereldwijd initiatieven ontplooit om jeugd via sport sterker te maken.

Zo zijn er hardloopwedstrijdjes waarbij alle inschrijfgelden worden gebruikt voor de gymlessen op school. Of het al langer bestaande waarbij Nike oude sneakers inzamelt (van welk merk dan ook) om deze te recyclen voor onder andere de aanleg van basketballveldjes en atletiekbanen.

Samen met een 'open source community' wordt een competitie georganiseerd waarin sportieve projecten die zich richten op sociale verandering 5.000 dollar kunnen winnen. Een bescheiden prijs, maar vooral de voorbeeldfunctie van alle projecten is belangrijk.

Een Nederlands initiatief als de dat op 5 Mei straatvoetbaltoernooitjes organiseert in alle Krachtwijken (Vogelaarwijken) zou hier prachtig in passen (maar zit vol met concurrent Monta).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in