Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebureau Lowe voert actie tegen TE HUUR-bord

Wat doe je als je achterbuurman zijn pand wil verhuren en jij voortdurend tegen een reclamebord moet aankijken?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als je een reclamebureau bent en je heet , dan zet je er zelf een bord naast en stuurt een bericht (met foto) naar het ANP.

related partner content for mobile comes here

Vervolgens krijgen wij dit in onze mailbox:

'Het Amsterdamse reclamebureau Lowe ergert zich - zoals een goed reclamebureau betaamt - aan slechte reclame.

Zeker als die slechte reclame ook nog eens al bijna een jaar voor de deur van het eigen bureau te zien is. En zonder resultaat. Het betreft een groot TE HUUR-bord. Het bureau trachtte met enkele telefoontjes de verhuurder te bewegen om het bord te verwijderen, maar tevergeefs.

Vervolgens deed het waar het goed in is; op een creatieve manier resultaat bereiken.

Algemeen directeur van Lowe Ed Stibbe zegt:

"Belachelijk dat iemand zomaar een jaar lang zo'n bord bij je voor de deur mag zetten. Het schaadt de reputatie van het reclamebureau. Want natuurlijk krijgen we wel eens vragen of het wel goed met ons gaat, terwijl het gaat om percelen achter ons bureau. Voetballers nemen revanche met hun voeten, wij in dit geval met onze creativiteit!".

Het bureau plaatste een eigen bord naast het gewraakte bord, met daarop een grote pijl en de tekst: 'Een jaar geadverteerd zonder resultaat. Wél effectief adverteren? Bel Lowe.'

Stibbe zegt: "Eens kijken hoe lang het bord er nu nog staat."

Naast het doel om het bord weg te krijgen, is het mooi meegenomen dat de uiting meteen bijdraagt aan de eigen 'Rumour-around-the-Brand'.

Stibbe heeft ook nog een boodschap voor alle makelaars in bedrijfsonroerend goed: "In de markt van bedrijfsonroerend goed zie je weinig creativiteit als het gaat om communicatie. Dat is jammer, want ook in die markt kun je je als merk onderscheiden en met goede communicatie je succes vergroten".

En daar kunnen ze vast bij reclamebureau Lowe voor aankloppen.'

Echt iets voor de vrijdagmiddag...

het vervolg: het bord van de verhuurder als reactie op het bord van Lowe:

En het bord van Draft als reactie op het bord van de verhuurder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in