De aap in ons
Volgens recente inzichten hebben chimpansees en mensen voor 99 procent dezelfde genen. Die gemeenschappelijke genen hebben vooral betrekking op instinct en emotie. De 1 procent verschil staat meer voor verstand en ratio. Enkele feiten op een rij.
Zo’n 70 tot 80 procent van alle beslissingen wordt onbewust genomen. Slechts 0,04 procent van alle informatie uit de buitenwereld bereikt ons bewustzijn. Veel prikkels worden direct in gedrag omgezet, zonder dat we dat merken. Bijna alle belangrijke beslissingen worden emotioneel genomen. Meer in het algemeen is het voor mensen eenvoudiger als het brein minder bewust moet werken.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAan deze inzichten kun je twee gevolgtrekkingen op het gebied van marketing verbinden. Allereerst: klanten willen ontlast worden. Bijvoorbeeld op assortimentsniveau, met een overzichtelijk aanbod. Want te veel keuze leidt tot stress, frustratie en desoriëntatie. In de tweede plaats: geheime verleiding door ‘emotionalisering’ - esthetisering, design, het ‘beleefbaar’ maken van merken - wint aan belang.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid