MarCom 08, top of flop?


Gisteren en eergisteren vond in de Heineken Music Hall de jaarlijkse MarCom beurs plaats, volgens organisator Adformatie "hét event waarbij alle disciplines uit de branche op unieke wijze samenkomen." Naast een divers exposantenveld stonden ook tientallen seminars met uiteenlopende thema's op het programma.
Inschrijving was bovendien kostenloos, wellicht dus een uitgelezen kans om "nieuwe relaties te ontmoeten, nieuwe kennis opdoen en nieuwe producten, trends en ontwikkelingen signaleren", zoals de organisatie het zelf verwoordt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDus was ook ik aanwezig, deze keer in de hoedanigheid van exposant. Met het vooruitzicht dat "Beslissers uit het marketing- en communicatievak hier in één dag nieuwe relaties kunnen ontmoeten", een uitgelezen kans om interessante mensen uit het vak te ontmoeten.
Gedurende dag 2 werd mij echter duidelijk dat de indrukwekkend drukke foto's op de beurssite waarschijnlijk van een beter geslaagde editie waren en de decisionmakers in ruime getale werden overtroffen door studenten. Ook gezellig en voor de wervers in deze tijden van personeelstekorten een gouden kans, maar dat was volgens mij niet de insteek van de beurs.
Ik kan alleen spreken voor gisteren, maar het enige moment dat de vloer vol liep was tijdens de lunch, het moment dat er geen (dus wel druk bezochte) seminars plaats vonden. Plotselinge topdrukte op de foodcourt en onze aangrenzende stand die met een WII gelukkig toch al iets meer dan gemiddeld de aandacht trok.
Mijn conclusie, goed bezocht en volgens mij ook gewaardeerd; de seminars. Minder; het aantal bezoekers en hun achtergrond, uiteraard een aantal uitzonderingen daargelaten. Wat ik overigens ook vond van het deelnemersveld, niet de verwachte goede afspiegeling van de marcom branche in Nederland.
Wat vonden jullie er van en waarom?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid