Overslaan en naar de inhoud gaan

MarCom 08, top of flop?

Gisteren en eergisteren vond in de Heineken Music Hall de jaarlijkse MarCom beurs plaats, volgens organisator Adformatie "hét event…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren en eergisteren vond in de Heineken Music Hall de jaarlijkse beurs plaats, volgens organisator Adformatie "hét event waarbij alle disciplines uit de branche op unieke wijze samenkomen." Naast een divers exposantenveld stonden ook tientallen seminars met uiteenlopende thema's op het programma.

related partner content for mobile comes here

Inschrijving was bovendien kostenloos, wellicht dus een uitgelezen kans om "nieuwe relaties te ontmoeten, nieuwe kennis opdoen en nieuwe producten, trends en ontwikkelingen signaleren", zoals de organisatie het zelf verwoordt.

Dus was ook ik aanwezig, deze keer in de hoedanigheid van exposant. Met het vooruitzicht dat "Beslissers uit het marketing- en communicatievak hier in één dag nieuwe relaties kunnen ontmoeten", een uitgelezen kans om interessante mensen uit het vak te ontmoeten.

Gedurende dag 2 werd mij echter duidelijk dat de indrukwekkend drukke foto's op de beurssite waarschijnlijk van een beter geslaagde editie waren en de decisionmakers in ruime getale werden overtroffen door studenten. Ook gezellig en voor de wervers in deze tijden van personeelstekorten een gouden kans, maar dat was volgens mij niet de insteek van de beurs.

Ik kan alleen spreken voor gisteren, maar het enige moment dat de vloer vol liep was tijdens de lunch, het moment dat er geen (dus wel druk bezochte) seminars plaats vonden. Plotselinge topdrukte op de foodcourt en onze aangrenzende stand die met een WII gelukkig toch al iets meer dan gemiddeld de aandacht trok.

Mijn conclusie, goed bezocht en volgens mij ook gewaardeerd; de seminars. Minder; het aantal bezoekers en hun achtergrond, uiteraard een aantal uitzonderingen daargelaten. Wat ik overigens ook vond van het deelnemersveld, niet de verwachte goede afspiegeling van de marcom branche in Nederland.

Wat vonden jullie er van en waarom?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in