Overslaan en naar de inhoud gaan

Wehkamp eerste adverteerder op YouTube

De nieuwsbrief van Retailnews kwam vandaag met het volgende bericht:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wehkamp eerste adverteerder op YouTube.

related partner content for mobile comes here

Wehkamp heeft een primeur op YouTube. Als eerste adverteert de internetretailer op de website van het videoplatform met een zogenoemde 'homepage video ad', een click-to-play-advertentie. De homepage video ad is zichtbaar is voor alle Nederlandse YouTube-gebruikers die de homepage van Youtube bezoeken. De kosten van de advertentie zijn tienduizend euro per 24 uur.

Op het filmpje, dat 24 seconden duurt, prijst Wehkamp artikelen aan het in kader van de Korting4daagse.

"Het is fantastisch dat Wehkamp.nl als eerste Nederlandse bedrijf de kans krijgt om te adverteren binnen een zeer populaire community als YouTube", zegt Rick Nijhuis, manager internetmarketing van Wehkamp. "Het past uitstekend bij het innovatieve karakter van Wehkamp.nl. Bovendien is het een prima aanvulling op onze bestaande online marketingactiviteiten."

Volgens bereiksonderzoeker ComScore is YouTube met meer dan 4,5 miljoen unieke gebruikers de grootste online videogemeenschap van Nederland. De website bereikt meer dan veertig procent van alle Nederlandse internetgebruikers.

De advertentie viel mij in eerste instantie niet op, omdat het de indruk gaf onderdeel van de homepage te zijn. Denk dat het Click-to-Play model hier ook een bijdrage aan levert.

Ben uiteraard wel benieuwd naar de resultaten.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in