Wehkamp eerste adverteerder op YouTube
Wehkamp eerste adverteerder op YouTube.
Wehkamp heeft een primeur op YouTube. Als eerste adverteert de internetretailer op de website van het videoplatform met een zogenoemde 'homepage video ad', een click-to-play-advertentie. De homepage video ad is zichtbaar is voor alle Nederlandse YouTube-gebruikers die de homepage van Youtube bezoeken. De kosten van de advertentie zijn tienduizend euro per 24 uur.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOp het filmpje, dat 24 seconden duurt, prijst Wehkamp artikelen aan het in kader van de Korting4daagse.
"Het is fantastisch dat Wehkamp.nl als eerste Nederlandse bedrijf de kans krijgt om te adverteren binnen een zeer populaire community als YouTube", zegt Rick Nijhuis, manager internetmarketing van Wehkamp. "Het past uitstekend bij het innovatieve karakter van Wehkamp.nl. Bovendien is het een prima aanvulling op onze bestaande online marketingactiviteiten."
Volgens bereiksonderzoeker ComScore is YouTube met meer dan 4,5 miljoen unieke gebruikers de grootste online videogemeenschap van Nederland. De website bereikt meer dan veertig procent van alle Nederlandse internetgebruikers.
De advertentie viel mij in eerste instantie niet op, omdat het de indruk gaf onderdeel van de homepage te zijn. Denk dat het Click-to-Play model hier ook een bijdrage aan levert.
Ben uiteraard wel benieuwd naar de resultaten.
Bron: RetailNews
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid