Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft verliest geduld met Yahoo!

Microsoft-topman Steve Ballmer geeft internetbedrijf Yahoo! drie weken de tijd om echt te onderhandelen over een overname door Microsoft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lukt dit niet dan is Microsoft genoodzaakt direct de aandeelhouders van te benaderen, schrijft Ballmer in een zaterdag gepubliceerde brief aan de top van het internetbedrijf. Dat houdt kennelijk al twee maanden de boot af.

related partner content for mobile comes here

Ballmer zette uiteen dat zijn bedrijf in januari een erg gul aanbod heeft gedaan met een bod op de aandelen van Yahoo! in de hoop dat dit spoedig tot een overeenkomst zou leiden. Maar er zijn geen gesprekken van belang geweest. Het bod is volgens Ballmer een uitgelezen kans geweest voor de aandeelhouders, zeker omdat het nu slechter gaat met de aandelen dan destijds en ook slechter gaat met Yahoo!. De aandeelhouders weten dat. Het bestuur zou deze kans niet mogen missen, vindt Ballmer.

Een dag eerder liet Microsoft al weten zijn bod op het internetbedrijf tegen het licht vanwege ‘verslechterende marktomstandigheden’ (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in