Overslaan en naar de inhoud gaan

Habbo onderzoekt merkvoorkeuren jongeren

Online community Habbo heeft onderzoek gedaan naar het mediagebruik, consumentengedrag en de merkvoorkeuren van jongeren in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online community heeft onderzoek gedaan naar het mediagebruik, consumentengedrag en de merkvoorkeuren van jongeren in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat merken als Samsung, G-Star en Converse het meest populair zijn onder de Nederlandse tieners.

Aan het onderzoek namen 2.589 jongeren deel, van 11 tot 19 jaar.

De Nederlandse jongeren noemen een aantal merken als hun favoriet.

Samsung is met 30 procent verreweg het populairste merk mobiele telefoon, gevolgd door Nokia, dat 16 procent behaalde.

Dit resultaat wijkt af van de wereldwijde scores waar Nokia onbedreigd op nummer 1 staat. Bij de kledingmerken scoort opvallend genoeg een Nederlands merk, G-Star (9 procent) het best, gevolgd door Björn Borg (8 procent).

Nike is met 53 procent het populairste schoenenmerk, boven Converse (11 procent) Puma (7 procent) en K-Swiss (6 procent). (waar is Adidas?)

Minder verrassend is de populariteit van Coca-Cola (met 16 procent de favoriete drank) en McDonald's (met 53 procent de favoriete fastfoodketen).

De Nederlandse resultaten maken onderdeel uit van , uitgevoerd onder 58.486 jongeren in 31 landen.

De resultaten laten zien dat msn en internet een belangrijke rol spelen in het sociale leven van jongeren. Zo geeft 58 procent van de jongeren aan dat zij mensen tot hun goede vrienden rekenen die ze alleen via internet kennen en nooit in het echt hebben ontmoet.

Instant-Messagingprogramma's als Live Messenger/MSN vormen het belangrijkste middel voor het onderhouden van contact met vrienden (77 procent); belangrijker dan ontmoetingen in het echt (73 procent), e-mail (54 procent) en sms (52 procent).

Het gebruik van Instant Messaging is tevens de belangrijkste toepassing op internet. Het wordt door 74 procent gebruikt, op de voet gevolgd door e-mail met 72 procent.

Uit de resultaten blijkt dat jongeren voor de toekomst de meeste waarde hechten aan het krijgen(!) van respect (90 procent).

Direct daaronder staan het kopen van een eigen huis (81 procent), het hebben van veel vrienden (79 procent) en het vinden van een interessante baan (77 procent).

Nederlandse jongeren hechten veel minder waarde aan rijk worden (47 procent), het bezitten van een mooie auto (44 procent) en reizen naar andere landen (43 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in