Schaeffer (Bol.com) DM-man van het jaar 2008
Michel Schaeffer, marketing director van Bol.com, is verkozen tot DM-man van het jaar 2008.
De overige genomineerden voor dit jaar waren direct marketing-zwaargewichten Egbert Jan van Bel (onder meer Pleon en Marketing Executive Center), Pim Betist (Sellaband.com) en Ed Peelen (onder andere Professor of (Direct) Marketing aan het Center for Marketing and Supply Chain Management en ICSB).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVolgens het juryrapport koos Michel Schaeffer het afgelopen jaar niet voor de voorzichtige weg. In een overvolle en zeer traditionele markt weet hij op innovatieve wijze dichterbij de klant te komen. Bijvoorbeeld door het toevoegen van persoonlijke aanbevelingen aan de webwinkel op basis van koopgedrag: zodoende heeft de bezoeker nog meer hulp bij de aanschaf van wat hij zoekt en nodig heeft. Verder startte Bol.com in mei vorig jaar met de verkoop van tweedehands boeken. De vakjury ziet dit als een zeer gewaagde stap.
'Met aansprekende communicatie-uitingen stelt Schaeffer de klant werkelijk centraal en durft de interactie met hen aan te gaan. Een voorbeeld hiervan is de e-mailnieuwsbrief Bomvol, een innovatief en verrassend concept waarvan bol.com de personalisering steeds verder doorvoert.'
In het mei-nummer van Tijdschrift voor Marketing, dat 6 mei op de mat ligt, staat een interview met Schaeffer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid