Overslaan en naar de inhoud gaan

Schaeffer (Bol.com) DM-man van het jaar 2008

Michel Schaeffer, marketing director van Bol.com, is verkozen tot DM-man van het jaar 2008.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Michel Schaeffer, marketing director van , is verkozen tot DM-man van het jaar 2008.

related partner content for mobile comes here

De overige genomineerden voor dit jaar waren direct marketing-zwaargewichten Egbert Jan van Bel (onder meer Pleon en Marketing Executive Center), Pim Betist (Sellaband.com) en Ed Peelen (onder andere Professor of (Direct) Marketing aan het Center for Marketing and Supply Chain Management en ICSB).

Volgens het juryrapport koos Michel Schaeffer het afgelopen jaar niet voor de voorzichtige weg. In een overvolle en zeer traditionele markt weet hij op innovatieve wijze dichterbij de klant te komen. Bijvoorbeeld door het toevoegen van persoonlijke aanbevelingen aan de webwinkel op basis van koopgedrag: zodoende heeft de bezoeker nog meer hulp bij de aanschaf van wat hij zoekt en nodig heeft. Verder startte Bol.com in mei vorig jaar met de verkoop van tweedehands boeken. De vakjury ziet dit als een zeer gewaagde stap.

'Met aansprekende communicatie-uitingen stelt Schaeffer de klant werkelijk centraal en durft de interactie met hen aan te gaan. Een voorbeeld hiervan is de e-mailnieuwsbrief Bomvol, een innovatief en verrassend concept waarvan bol.com de personalisering steeds verder doorvoert.'

In het mei-nummer van Tijdschrift voor Marketing, dat 6 mei op de mat ligt, staat een interview met Schaeffer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in