Televizier.nl: praten over televisie


Avro's programmablad Televizier lanceert deze week de vernieuwde website www.televizier.nl, inclusief social networkcomponent en online tv-gids.
Bezoekers kunnen met elkaar praten over televisieprogramma's, kijktips geven en ontvangen, 'buddies' worden met andere kijkers en fans, nieuwsberichten lezen en tv-recensent worden. Als je maar vaak genoeg op de site post, kun je uitgroeien tot 'superfan'. Recensies van superfans worden in het blad Televizier geplaatst.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp Televizier.nl vind je daarnaast achtergrondinformatie over amuserende tv-programma's, een online tv-gids en tips.
Door de toename van het aantal digitale zenders is volgens de Avro de behoefte van de consument om gegidst te worden, gegroeid en veranderd. 'Televisie kijken is een activiteit die verbroedert en emoties oproept. Door online een plek te creëren waar deze emoties en ervaringen gedeeld worden, bieden we een nieuwe manier om mensen te gidsen. Bovendien moet het een gezellige plek zijn om te praten over je favo-riete tv-programma; de online koffieautomaat zeg maar', aldus Barbara van der Veen, marketing manager Televizier.
De site ziet er gelikt uit, maar ik mis bewegende beelden. Praten over televisie lijkt me leuker als je ook de desbetreffende fragmenten terug kunt zien.
Projectleider Branda Faber: 'Daar zijn we ook mee bezig, maar juridisch is het nog lastig. Maar we zullen in de toekomst zeker video laten zien, je moet dan denken aan trailers. En in de toekomst misschien hele programma's.'
Televisier.nl gaat hiervoor samenwerken met de omroepen. Daarnaast is men van plan om eigen content te gaan maken, en denkt men aan digitale kanalen. Faber: 'Maar eerst ligt de focus op het uitbouwen van een community. We willen als gids niet meer sturen, maar mensen laten tippen en andere kijkers overhalen om naar een programma te gaan kijken. Praten over televisie dus.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid