Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Unilever door hogere prijzen

Voedingsmiddelenconcern Unilever heeft in het eerste kwartaal een onderliggende omzetgroei gerealiseerd van 7,2 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is hoger dan verwacht. De onderliggende omzetgroei is de groei tegen constante wisselkoersen en exclusief aan- en verkopen. De omzetgroei is met name te danken aan hogere verkoopprijzen als gevolg van hogere grondstofprijzen die het concern heeft weten door te berekenen. Voor een minder deel (2,3 procent) komt de groei van meer verkopen.

related partner content for mobile comes here

De omzet in het eerste kwartaal kwam uit op 9,57 miljard euro. Dat is nagenoeg gelijk aan de omzet in dezelfde periode vorig jaar. Topman Patrick Cescau zei in een verklaring dat Unilever het nieuwe jaar goed begonnen is. 'Hoewel het nog vroeg in het jaar is, verwachten we dat de groei van de onderliggende verkopen in 2008 zal uitkomen boven onze doelstelling van 3 tot 5 procent (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in