Marketing is waardenloos


Daarom is zij in vorige maand begonnen met het rondstrooien van berichten over een verbod op aardappelschilmes.
Doel was natuurlijk om rumoer te veroorzaken en vervolgens de aap uit de mouw te trekken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Celavita heeft kennelijk een sterk geloof in deze vorm van marketing en heeft er na de ontknoping een 'grappige' radiocommercial aan vastgeplakt.
Tja, je moet er wat voor doen om de blote bint aan de man te brengen. Het is overigens niet de eerste keer dat Celavita dergelijke marketingtrucjes toepast, zoals Paul Blok een jaar geleden op Molblog schreef.
Vandaag las ik in het gratis krantje Spits op pagina 8 een vierkolommer waarin zogenaamde marketing experts aan het woord worden gelaten over de kennelijke noodzaak van steeds 'verrassender' reclame, waaronder ene Mayke Apotheker van het onbekende bureau Smaykie: "?men moet bijna een vorm van Gilles de la Tourette hebben om nog op te vallen".
Wanneer producenten, marketeers en reclamemensen zich bijkans een neurologische afwijking moeten aanmeten om de consument, volgens Apotheker, te indoctrineren, dan vraag ik mij af waar de Nederlandse marketeer mee bezig is.
Ik vind het onSmaykie en getuigen van minachting voor de klant. Als de intrinsieke waarde van de pieper dermate onbeduidend is dat je niet anders kunt dan overstappen op irrelevant en oud 'nieuws', wordt het tijd om de ambitie van de eigen organisatie nog eens stevig onder de loep te nemen.
Wat vind jij? Dit heeft een gezonde Hollandse bint toch niet nodig? Celavita zou er goed aan doen om de eigen ambitie nog eens goed onder de loep te nemen en kan de consument beter aanspreken vanuit de intrinsieke waarden van de aardappel: gezond, lekker, makkelijk en verantwoord. Of deugt de blote Celavita-bint misschien niet?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid