Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom al die nieuwe sociale netwerken?

En weer is er een nieuw sociaal netwerk gelanceerd die moet concurreren met LinkedIN. Via Google Alerts ontving ik een persbericht,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En weer is er een nieuw sociaal netwerk gelanceerd die moet concurreren met LinkedIN. Via Google Alerts ontving ik een , verspreid door PR Newswire, in het Nederlands, over de lancering van weer een nieuw sociaal netwerk, namelijk . Upperz is bedoeld voor álle professionals. Dus opnieuw een generiek social network, zoals er velen als paddenstoelen uit de grond schieten. Ik vraag me oprecht af waarom. Waarom doen organisaties er niet veel meer aan om meer te halen uit reeds succesvolle en bestaande sociale netwerken.

related partner content for mobile comes here

Dan nog een andere vraag. Zijn al die netwerken wel zo sociaal? Als er geen interactie plaatsvindt, zijn het meer lege containers. Waarom willen dit soort initiatiefnemers ook de hele wereld hebben? Als zij zich zouden richten op een concrete doelgroep, een niche, dan geven ze er blijk van dat ze het principe van "the long tail" begrijpen.

Goede Nederlandse voorbeelden zijn nog erg schaars. is een goede. De Canadees Jawa Shuaib schreef over dit onderwerp in mei 2007 al een erg goed

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in