Geen Marlboro meer op Ferrari


Het logo van Marlboro is definitief verdwenen van de auto's uit de Formule 1-stal van Ferrari. Philip Morris, eigenaar van Marlboro, heeft besloten om voortaan alleen nog maar de barcode op de wagen te publiceren. Een beslissing die valt terug te voeren naar de EU-regelgeving met betrekking tot de tabaksreclame, die stamt uit 2005.
De naam Marlboro blijft ook opgenomen in de officiële teamnaam van Ferrari, de 'Scuderia Marlboro Ferrari'. Zowel Ferrari als de Altria Groep, moederbedrijf van Philip Morris hebben te kennen gegeven dat het logo niet meer zal terugkeren. Marlboro is al sinds mensenheugenis, 1972, actief als sponsor in de Formule 1, onder meer ruim 20 jaar van McLaren en vanaf 1997 hoofdsponsor van Ferrari.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet logo zal dan weliswaar verdwijnen, tot en met het raceseizoen 2011 zal nu een zwarte streepjescode op een witte achtergrond zichtbaar zijn en dat is toch nog altijd goed voor een jaarlijkse bijdrage van, naar verluidt, 300 miljoen dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid