Is Sonja krachtig genoeg voor Omo Klein & Krachtig?
Unilever lanceerde een tijdje terug Omo Klein & Krachtig, een geconcentreerd vloeibaar wasmiddel dat een krachtig wasresultaat belooft, met een geringere belasting voor het milieu. De introductie wordt besproken op MarketingOnline.
Unilever wil ?zonder met een vingertje te wijzen- de consument wat milieubewuster maken.
'We gaan de mensen leren dat een dopje voldoende is', aldus directeur marketing Benelux, Robbert de Vreede.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuUnilever brengt daarvoor onder andere Sonja Bakker in stelling. 'Robijn is ook afgevallen', zegt ze in de commercial. En: 'Ik ben eigenlijk ook Klein & Krachtig'.
Het milieu, het kleine formaat en de geconcentreerde samenstelling komen ook aan bod in een reeks andere commercials.
De keuze voor Bakker lijkt logisch... heel Nederland luisterde de afgelopen jaren naar haar dieetadviezen, de boeken waren niet aan te slepen.
Maar ... werkt deze truc ook voor wasmiddelen?
Begin april onderzocht Research International onder consumenten de bekendheid en het gebruik van Klein & Krachtig. De resultaten zijn over een paar weken te lezen in Tijdschrift voor Marketing.
Hier alvast enkele bevindingen:
7 van de 10 consumenten kennen van Omo Klein & Krachtig, al is het maar van naam. Dus dat is gelukt.
Het gebruik van Omo Klein & Krachtig is echter nog laag: 1 op de 10 kenners, ofwel circa 7 procent van de consumenten, geeft aan dit product al eens te hebben gebruikt. Consumenten zijn nog afwachtend.
Wat denken jullie, heeft Omo hier voor de juiste aanpak gekozen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid