Overslaan en naar de inhoud gaan

Is Sonja krachtig genoeg voor Omo Klein & Krachtig?

Unilever lanceerde een tijdje terug Omo Klein & Krachtig, een geconcentreerd vloeibaar wasmiddel dat een krachtig wasresultaat belooft,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever lanceerde een tijdje terug , een geconcentreerd vloeibaar wasmiddel dat een krachtig wasresultaat belooft, met een geringere belasting voor het milieu. De introductie wordt besproken op .

related partner content for mobile comes here

Unilever wil ?zonder met een vingertje te wijzen- de consument wat milieubewuster maken.
'We gaan de mensen leren dat een dopje voldoende is', aldus directeur marketing Benelux, Robbert de Vreede.

Unilever brengt daarvoor onder andere Sonja Bakker in stelling. 'Robijn is ook afgevallen', zegt ze in de commercial. En: 'Ik ben eigenlijk ook Klein & Krachtig'.

Het milieu, het kleine formaat en de geconcentreerde samenstelling komen ook aan bod in een reeks andere commercials.

De keuze voor Bakker lijkt logisch... heel Nederland luisterde de afgelopen jaren naar haar dieetadviezen, de boeken waren niet aan te slepen.
Maar ... werkt deze truc ook voor wasmiddelen?

Begin april onderzocht Research International onder consumenten de bekendheid en het gebruik van Klein & Krachtig. De resultaten zijn over een paar weken te lezen in Tijdschrift voor Marketing.

Hier alvast enkele bevindingen:

7 van de 10 consumenten kennen van Omo Klein & Krachtig, al is het maar van naam. Dus dat is gelukt.

Het gebruik van Omo Klein & Krachtig is echter nog laag: 1 op de 10 kenners, ofwel circa 7 procent van de consumenten, geeft aan dit product al eens te hebben gebruikt. Consumenten zijn nog afwachtend.

Wat denken jullie, heeft Omo hier voor de juiste aanpak gekozen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in