Overslaan en naar de inhoud gaan

C&A wint (Re-)Connect Retail Award 2008

C&A directeur Pals Brust mocht vanmiddag de (Re)-Connect Retail Award 2008 in ontvangst nemen op de 17e editie van het jaarlijkse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overige genomineerden waren Jumbo en MediaMarkt.

related partner content for mobile comes here

De prijs wordt uitgereikt op basis van het onderzoek Trends in Retail dat elk jaar wordt uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Capgemini.

Retailers worden daarin beoordeeld op de factoren attractiviteit, commitment en brand equity. Van de drie genomineerde retailers wist C&A het beste in te spelen op de ontwikkelingen in de sector en gehoor te geven aan de wensen van de klant.

Brust, ook spreker op het congres, was blij verrast. 'We zijn bescheiden', zei hij. 'Toen ik namen als Jumbo en Media Markt zag, dacht ik niet dat wij zouden winnen.'

Eind jaren '90 had het ook bepaald niet voor de hand gelegen dat C&A ooit nog een prijs zou winnen. Of de verlieslijdende kledingretailer überhaupt zou overleven vroegen sommigen zich af. Er kwam een nieuw managementteam, dat eerst maar eens moest zien break-even te draaien. Dat lukte, maar de problemen waren nog niet boven water.

'C&A heeft lang niet goed naar de klant geluisterd', geeft Brust toe. 'Het imago was slecht, de collectie sloot niet aan bij de consument, en het aantal bezoekers daalde.'

Volgens Brust lag dat er aan dat er te lang dingen werden gedaan waarvan het management dacht dat het zou werken, vanuit een sterk Europese focus. Brust heeft, samen met COO Edwin Fafié, vanaf 2002 de zaak fors onder handen genomen.

Inkoop gebeurt nog wel centraal, maar met een lokale focus. De winkels en de collecties werden aangepakt, er kwam een nadrukkelijker doelgroepenbeleid en C&A ging online verkopen via Wehkamp.

Above the line waren de campagnes met eerst Caroline Tensen en Daphne Deckers, en later Jan Smit en Dyanne Beekman, het meest opvallend.

Gevraagd naar het geheim achter dit succes, zegt Brust: 'Het personeel.'

Opmerkelijke runners-up voor de retail award waren overigens Expert, WE en Ikea. De winnaar van 2007 was Albert Heijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in