Telfort moet reclame rectificeren
Dat heeft de voorzieningenrechter in Haarlem bepaald. Telfort, een dochterbedrijf van KPN, beweerde in reclames op televisie en internet ten onrechte dat bellen via het eigen netwerk tot 117 euro per jaar goedkoper zou zijn dan bij Vodafone.
In de spotjes vergeleek Telfort de prijs van de eigen 180-minuten belbundel met Vodafone's 200-minuten bundel. Uit de reclame werd niet duidelijk dat sms-berichten bij Telfort apart moeten worden afgerekend, terwijl die bij Vodafone in de prijs voor de bundel zijn verwerkt. Dit maakte de reclame volgens de rechtbank misleidend.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTelfort moet de rectificatie twee keer uitzenden op de zenders die de commercial hebben uitgezonden. Op de zenders RTL4 en Nederland 1 moet dat gebeuren tijdens prime time ‘op vergelijkbare tijden als rond de finale van Idols of Boer zoekt Vrouw', aldus een woordvoerder van Vodafone. Daarnaast moet Telfort advertenties plaatsen op de eigen website en op MSN.
Het is de tweede keer in korte tijd dat een rechter een reclame van Telfort veroordeelt (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid