Overslaan en naar de inhoud gaan

Japanse reclamebranche krabbelt op

De economie van Japan zit al jaren in het slop. Maar er lijkt weer wat verbetering af te tekenen. De reclamewereld hoopt daarvan te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Japanse reclamebureaus zitten al jaren in zwaar weer. De laatste jaren zijn de uitgaven aan reclame gestaag gedaald. Dat komt doordat adverteerders in Japan hun reclamebudgetten afstemmen op de omzet van vorig jaar. Bij een krimpende economie mag duidelijk zijn wat dat voor media en voor reclamebureaus betekent. Sommige insiders zien hoop gloren op betere tijden. Als de economie eenmaal aantrekt, zal de reclame daar als eerste van profiteren. Anderen zijn sceptisch, en gaan ervan uit dat de groei nog wel even op zich laat wachten. Opvallend is wel dat niet ieder bedrijf evenveel last ondervindt van de huidige malaise. De verkoop van de luxere producten én van de goedkope artikelen loopt in Japan relatief goed, terwijl het middensegment het moeilijk heeft. Blijkbaar wordt een scherpe profilering gewaardeerd door de Japanse consument. Ook reclamebureaus zouden er goed aan doen als ze zich wat duidelijker profileren. Maar dan moet de reclamemarkt eerst wat transparanter worden, en op dat punt heeft Japan nog een lange weg te gaan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in