Overslaan en naar de inhoud gaan

EK spotjes Nike, McDonalds & Heineken favoriet bij tweens

Tweens-website Kaboem onderzocht de smaak van tweens wat betreft EK-commercials op televisie. De Nike-commercial Portugal-Brazilië, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongens zien het liefste het spotje van Nike, waarin Portugal en Brazilië een potje straatvoetbal spelen in en rond het stadion. Meisjes noemen de Pringles-spot met Ruud van Nistelrooij als eerste op. Beide groepen noemen spontaan de merken Nike, McDonalds en Heineken als ‘beste reclame spot of campagne met het EK als onderwerp.'

related partner content for mobile comes here

Top 5 jongens

  • 1. Nike (Brazilië-Portugal: Olé)
  • 2. Heineken (Luidsprekershoed
  • 3. Mc. Donalds (Duitse toerist wil niet naar de Mac. ivm.Oranjebeker weken.)
  • 4. Adidas (Scooter-team van bekende voetballers op weg naar Portugal.)
  • 5. Coca Cola (Jongetje scoort met hulp van Van Nistelrooy.) Top 5 meisjes
  • 1. Pringles (Van Nistelrooy houdt Pringles hoog.)
  • 2. Nike
  • 3. Coca Cola
  • 4. Mc. Donalds
  • 5. Heineken Voetbal blijkt de favoriete sport van de ondervraagde Tween jongens. Gedurende Euro 2004 zegt 63 procent alle EK-wedstrijden te zullen kijken, 20 procent kijkt alleen naar de wedstrijden waarin Nederland speelt. Op welke plaats gaat Nederland eindigen? 30 procent gokt op de eerste plaats. 8 procent denkt dat de oranjes tweede worden en 14 procent ziet Nederland op de derde plaats eindigen. Zodra Nederland eruit ligt, zijn bij de jongens Frankrijk en Engeland favoriet. Bij meisjes zijn dat Frankrijk en Spanje. Het idool van de jongens is Van Nistelrooy, gevolgd door Rafael Van der Vaart en Wesley Sneijders. Bij de meisjes staat Van der Vaart weer op nummer één, gevolgd door Van Nistelrooy en Sneijders. In totaal deden er 1.000 respondenten tussen de 9 en 15 jaar mee aan het onderzoek.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in