EK spotjes Nike, McDonalds & Heineken favoriet bij tweens
Tweens-website Kaboem onderzocht de smaak van tweens wat betreft EK-commercials op televisie. De Nike-commercial Portugal-Brazilië, de…
Jongens zien het liefste het spotje van Nike, waarin Portugal en Brazilië een potje straatvoetbal spelen in en rond het stadion. Meisjes noemen de Pringles-spot met Ruud van Nistelrooij als eerste op. Beide groepen noemen spontaan de merken Nike, McDonalds en Heineken als ‘beste reclame spot of campagne met het EK als onderwerp.'
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Top 5 jongens
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta- 1. Nike (Brazilië-Portugal: Olé)
- 2. Heineken (Luidsprekershoed
- 3. Mc. Donalds (Duitse toerist wil niet naar de Mac. ivm.Oranjebeker weken.)
- 4. Adidas (Scooter-team van bekende voetballers op weg naar Portugal.)
- 5. Coca Cola (Jongetje scoort met hulp van Van Nistelrooy.) Top 5 meisjes
- 1. Pringles (Van Nistelrooy houdt Pringles hoog.)
- 2. Nike
- 3. Coca Cola
- 4. Mc. Donalds
- 5. Heineken Voetbal blijkt de favoriete sport van de ondervraagde Tween jongens. Gedurende Euro 2004 zegt 63 procent alle EK-wedstrijden te zullen kijken, 20 procent kijkt alleen naar de wedstrijden waarin Nederland speelt. Op welke plaats gaat Nederland eindigen? 30 procent gokt op de eerste plaats. 8 procent denkt dat de oranjes tweede worden en 14 procent ziet Nederland op de derde plaats eindigen. Zodra Nederland eruit ligt, zijn bij de jongens Frankrijk en Engeland favoriet. Bij meisjes zijn dat Frankrijk en Spanje. Het idool van de jongens is Van Nistelrooy, gevolgd door Rafael Van der Vaart en Wesley Sneijders. Bij de meisjes staat Van der Vaart weer op nummer één, gevolgd door Van Nistelrooy en Sneijders. In totaal deden er 1.000 respondenten tussen de 9 en 15 jaar mee aan het onderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid