Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbus 51 scoort beter dan reclame

Postbus 51 campagnes hebben in 2003 met minder budget meer effect gerealiseerd dan in voorgaande jaren. Dat is onder andere te danken aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 was het gemiddelde mediabudget van een Postbus 51 campagne €475.000 en bereikten de campagnes gemiddeld 92 procent van de Nederlandse bevolking. In 2002 werd met een budget van €666.000 een bereik van 83 procent gerealiseerd. Dit blijkt uit de jaarevaluatie die de Minister-President vorige week aanbood aan de Tweede Kamer. Sinds 1999 onderzoekt RVD/Publiek en Communicatie de resultaten van de Postbus 51 campagnes op een systematische en vergelijkbare manier. De resultaten worden ook gebruikt om de mediatool verder aan te scherpen.

related partner content for mobile comes here

Burgers waarderen Postbus 51 campagnes gemiddeld met een 7,0 (6,8 in 2002). Dat is positiever dan televisiereclames (5,8). Postbus 51 scoort met name hoger op de aspecten geloofwaardigheid, objectiviteit en informatiewaarde, en wordt als minder irritant ervaren dan reclame.

Jongeren zijn overigens minder positief over de Postbus 51 spots dan volwassenen. Eenvijfde van de jongeren geeft een 5,0 of lager.

Campagnes die in 2003 goed scoorden op herinnering en waardering en een duidelijke boodschap hadden waren ‘Bob’, ‘Sirenetest’, ‘Fietsverlichting’ en ‘Veilig vrijen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in