Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze enorme clichés kun je maar beter vermijden als je op zoek bent naar kernwaarden

Onderzoek: welke kernwaarden gebruikt iedereen en welke zijn nog fris?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Integriteit, respect en innovatie: bedrijven die op zoek zijn naar hun kernwaarden, kunnen maar beter wegblijven bij deze drie clichés. Net als de platgetreden paden veiligheid, transparantie of teamwork.

related partner content for mobile comes here

Niet onderscheidend

Uit een van het Britse bureau Maitland naar de belangrijkste kernwaarden van de top 100 op de FTSE (de Londense AEX)  blijkt dat veel ondernemingen niet erg onderscheidend zijn als het om de keuzen van hun kernwaarden gaat. In 35 van de gevallen stond integriteit op de lijst, daarna kwam respect (29%), gevolgd door innovatie (24).



Openheid

Opmerkelijk: ook bedrijven in de financiele sector gaan massaal voor integriteit. Maar liefst 9 van de 17 financials uit het onderzoek kozen voor dit begrip. Respect doet het ook goed in deze sector (plek3), net als openheid (5). Niet alleen de weinig onderscheidende keuze is onderwerp van kritiek. Ook het feit dat veel grote - met name financiele - ondernemingen vooral  uit blinken in tegenovergesteld gedrag.

Minder courant

Speciaal voor organisaties die op zoek zijn naar een meer onderscheidend identiteitsverhaal, publiceerde Maitland ook een lijst met minder courante kernwaarden. Daarop prijken begrippen als: forward thinking, wetenschappelijk gedreven, open-mindedness,  inspiratie, consistencie, autonomie en nieuwsgierigheid. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in