Overslaan en naar de inhoud gaan

Arcadis als één merk verder

Het samenvoegen op één gezamenlijk online platform wordt gezien als een belangrijke stap naar positionering als global brand
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven waar Arcadis de afgelopen jaren mee fuseerde gaan vanaf deze maand verder onder de naam Arcadis. Eerder opereerden die nog onder eigen naam. Het ontwerp- en adviesbureau, ontwerp en consultancyorganisatie is wereldwijd actief op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving, zowel in opdracht van overheden als van private partijen en heeft meer dan 28.000 medewerkers.

Logo
Arcadis heeft ook een nieuwe visual identity. Het oude logo bestond sinds 1997. 12 merken in Groot-Brittannië, Europa, Noord en Zuid Amerika, Azie en het Midden-Oosten zijn vervangen door het nieuwe logo. Tim Preger Manager Communicatie & PR: &;De kleur is oranje om de Nederlandse roots te benadrukken. Er is gekozen voor een combinatie met zwart omdat de meeste andere concurrenten blauw gebruiken. Daarnaast geven zwart en oranje een mooi sterk contrast en vloeien de c en de a in elkaar over om het samenwerken te benadrukken. Het diertje in het logo is overigens geen dino maar een vuursalamander &;die alleen leeft daar waar land en water samenkomen en waar de omgeving in balans is.&; De nieuwe pay off is: improving quality of life (het was &;Imagine the result&;)

related partner content for mobile comes here

Platform
Na een reeks overnames is het bedrijf inmiddels actief op zeven continenten en behoort tot de tien grootste bedrijven in zijn bedrijfsprofiel. ‘De verschillende labels beperkten echter onze herkenbaarheid’, licht Andy Rowlands, hoofd Corporate Communications het samenvoegen van de submerken onder het moedermerk toe.

 

Het samenvoegen van de merken op één gezamenlijk online platform, een klus voor digital agency TamTam, wordt gezien als een belangrijke stap naar positionering als global brand. De site is opgezet in samenwerking met Sitecore waardoor de basis moet worden gelegd voor een platform dat de business ondersteunt door slim gebruik van bezoekersdata met focus op conversie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in