Overslaan en naar de inhoud gaan

Vanaf maandag vernieuwde, minder schreeuwerige Telegraaf

‘We moeten de verdiepingsslag in de journalistiek echt meer gaan maken’, zegt de nieuwe algemeen hoofdredacteur Paul Jansen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij kondigde gisteren in een video aan dat de 40.000ste  Telegraaf vanaf maandag een nieuw gezicht krijgt. Zo wordt de krant minder schreeuwerig, maar blijft de ‘chocoladeletter’ op de voorpagina wel gehandhaafd als het echt nodig is.

De ‘grimmige ondertoon’ is passé, zegt de nieuwe hoofdredacteur. ‘Onze facelift zal ook zichtbaar zijn, de indeling wordt logischer, vaste rubrieken op vaste pagina’s. Dat is een sterke wens van onze abonnees en ik luister graag naar de lezers die zichzelf als leden van De Telegraaffamilie beschouwen.’

related partner content for mobile comes here

‘Verder moeten we echt een eigen smoel gaan geven aan onze website en internetredactie. Ik wil de kwaliteit van de krant echt optillen. Dat kan ik wel in mijn eentje zeggen, maar het is iets wat we gezamenlijk moeten doen. We moeten beter gaan nadenken over onderwerpen en zeggen: dat is het nieuws wat we vandaag gaan agenderen.’

Jansen zegt dat De Telegraaf met ‘deze campagne’ duidelijk wil maken dat nieuws in De Telegraaf geen gemeengoed is. ‘Er werken serieuze journalisten bij De Telegraaf die de lezer elke dag weer verrassen met eigen verhalen. We hopen dat we er met de nieuwe Telegraaf nog beter in slagen elke dag weer het gesprek van de dag te zijn.’

Nieuwe hoofdredactie
Zo worden de contouren van de nieuwe Telegraaf langzaam maar zeker zichtbaar. Jansen werd aangesteld als opvolger van Sjuul Paradijs. Aan hem de lastige taak om grote veranderingen bij de krant door te voeren.

Jansen gaat werken met een nieuwe hoofdredactie, waarbij De Telegraaf vijf onderdelen krijgt met ieder een eigen hoofdredacteur: Telesport, De Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en AutoVisie. Deze onderdelen krijgen de ruimte om eigen activiteiten te ontplooien, zoals online en tv.
van adjunct-hoofdredacteuren Jan-Kees Emmer en Stella Ruisch aangekondigd. In oktober volgen meer veranderingen binnen TMG Landelijke Media, waar De Telegraaf onder valt.

Meer over de ontwikkelingen bij TMG en De Telegraaf .



De eerste vernieuwde Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in