Overslaan en naar de inhoud gaan

Twix heet weer Raider, voor even

Maar waarom die ijzersterke merknaam niet voorgoed herinvoeren?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als vóór 1991, ligt de candybar Twix tijdelijk in de winkel onder zijn vroegere naam: Raider. Het gaat om een limited edition, de Raider is dus tijdelijk verkrijgbaar. Daarna is het gewoon weer Twix.

related partner content for mobile comes here

De Belgische krant De Morgen vroeg aan Emily Bom van Mars Nederland wat de achtergrond is van de voyage nostalgique. Zij zegt: ‘Er zijn nog steeds consumenten die ons benaderen met de vraag wanneer Raider terugkomt. Daarom hebben we besloten om eenmalig Raider weer op de Nederlandse markt te brengen.’

Een expert weet aan De Morgen uit te leggen dat het een slimme stunt is, maar dat je zoiets niet te vaak kunt doen. Dat is Tim Smits, docent marketingcommunicatie aan de KU Leuven: ‘Nostalgie verkoopt, maar je moet er spaarzaam mee omspringen. Een product drie jaar lang in een retroverpakking steken, werkt niet. Maar wanneer het gelimiteerd en schaars is, zet het aan tot aankoop.’

Als Twix nu nog steeds Raider had geheten, dan werd dat volgens Smits nu nog af en toe gekocht door mensen van zijn leeftijd, die intussen wat op hun gewicht moeten letten. Smits: ‘Door het van naam te veranderen, werd er nieuw leven ingeblazen en een jonger segment aangeboord.’

Nostalgische Belgen kunnen bij de filialen van Albert Heijn terecht voor een Raider. De Belgische vestigingen van de Zaanse grootgrutter doen hun inkopen namelijk bij Mars Nederland en niet bij Mars België.

Een snelle rondvraag leert dat consumenten met de ‘Raider-gerechtigde leeftijd’ ook wel een come-back willen zien van:

 

 

 

 

 

 

 

 

Welke retromerken zou ú dolgraag terug willen zien in het schap? Laat het ons weten door hieronder een reactie achter te laten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in