Overslaan en naar de inhoud gaan

RA*W University helpt UvA met curriculum

​De Universiteit van Amsterdam en RA*W University willen masterstudenten Sociale Psychologie een beter inzicht geven in de praktijk van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kennis die studenten tijdens hun studie hebben opgedaan, blijkt vaak niet aan te sluiten bij de werkzaamheden in de praktijk van de reclamewereld.

related partner content for mobile comes here

De UvA wil deze kloof verkleinen door de opzet van het vak ‘reclame en consumentengedrag’ van de master Sociale Psychologie aan te passen en er een praktijkdeel aan toe te voegen, waarbij de studenten zullen werken aan opdrachten voor Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle.

Om dit te realiseren hebben UvA-docenten Michael Vliek en Roeland Voskens RA*W University benaderd. Het bestuur van RA*W University helpt bij de invulling aan het vak.

Werkgroepbegeleidster UvA en bestuurslid van RA*W University Lavy van der Goot licht toe: ‘Tijdens mijn master Sociale Psychologie heb ik stage gelopen bij een reclamebureau. Hier merkte ik dat er weinig overeenkomst was tussen wat ik had geleerd in college en de taken die ik kreeg. De universiteit zet een grote stap door de masterstudenten op deze manier kennis te laten maken met de praktijk van de reclamewereld.’

Oefenen in de praktijk

Selmore, Dawn, N=5 en Havas Boondoggle leveren een case aan waar de studenten gedurende een  maand aan zullen werken. Eind oktober worden de resultaten gepresenteerd aan een jury die onder anderen bestaat uit vertegenwoordigers van deze vier bureaus.

Vincent Seeber, strateeg bij N=5, vindt: ‘In de reclamewereld werken mensen met ongelofelijk uiteenlopende achtergronden. Deze diversiteit maakt het samenwerken zelf en de uitkomsten van een creatief proces erg interessant. Wij vinden het daarom belangrijk dat er initiatieven zijn die studenten een kijkje in de keuken van de reclamewereld geven.&;

RA*W University

zet zich sinds begin 2014 in voor studenten die kennis willen maken met de reclamewereld. Door middel van het organiseren van gratis inspiratiesessies bij verschillende bureaus leren studenten de ins en outs van het reclamevak kennen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in