Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 10 van fouten op websites

Altijd handig. Zoekmachinemarketingbureau Tribal genereert weer wat aandacht voor zichzelf en de lezers worden weer eens gewezen op hoe het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gebruiksvriendelijkheid is belangrijk voor sites, maar wordt dus kennelijk nogal eens vergeten.
heeft een lijst gemaakt met een tiental veelgemaakte fouten op websites.

related partner content for mobile comes here

Wat doen veel website-beheerders en -ontwikkelaars verkeerd?

· Contactgegevens ontbreken op de website. Tip: biedt bezoekers meerdere opties om in contact te komen met de organisatie. Verschillende mogelijkheden daarvoor zijn: ontwikkel een formulier met checkboxen, een formulier met een memoveld of een 'bel mij terug'-formulier.

· Trage websites. De zapsnelheid van consumenten is bij iedereen bekend. Deze geldt ook voor zoekopdrach-ten in zoekmachines. Tip: zorg ervoor dat de website een hoge doorvoersnelheid heeft, want hoe sneller de site hoe beter deze geïndexeerd wordt.

· Homepage geeft niet binnen vijf seconden weer waar de site over gaat. Bezoekers lezen niet, maar zij scannen de website. Tip: werk met activerende koppen, bullets en beelden zodat bezoekers meteen kunnen le-zen waar de site over gaat. De bezoeker moet geprikkeld worden om verder te lezen.

· Afwijkend navigatiemenu. Bezoekers willen weten waar zij zich bevinden, vooral wanneer zij op een willekeu-rige pagina van een site terecht komen. Tip: zorg voor 'broodkruimels' middels een consistente hoofd- en sub-navigatie. Daarnaast moeten bezoekers eenvoudig kunnen terugkomen in een bovenliggend menu.

· Call-to-action punten (conversiepunten) ontbreken. Tip: formuleer duidelijke call-to-action punten zoals: infor-matie aanvragen, brochures downloaden, bestel nu, mail naar...enz.

· Call-to-action punten vallen buiten het venster. Tip: zorg ervoor dat deze punten opvallen, geef ze daarom een prominente plaats op de website.

· Conversiepunten die het e-mailprogramma van de bezoeker opstarten. Tip: werk met eenvoudige formulie-ren óp de website. Dit geldt ook voor de mogelijkheid tot mailen. Zorg voor een e-mailvenster op de website zelf.

· Slecht functionerende (bestel)formulieren. Tip: controleer regelmatig de werking en actualiteit van formulieren.

· Té klein lettertype. Tip: gebruik een duidelijk en leesbaar lettertype, ook als jongeren de doelgroep zijn.

· Ongewenste pop-ups. Tip: plaats geen ongewenste pop-ups op een website. Dit gaat irriteren bij bezoekers die daardoor een website sneller afsluiten. Met de technieken van tegenwoordig worden pop-ups toch meestal geblokkeerd.

Nou, doe er je voordeel mee...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in