Overslaan en naar de inhoud gaan

Ooglijm voor beeldmakers

Per gisteren online: een speciale plek voor beeldmakers, Ooglijm genaamd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Per gisteren online: een speciale plek voor beeldmakers, genaamd.

related partner content for mobile comes here

Een plek om op de hoogte te blijven van nieuws, ontwikkelingen, initiatieven en meningen op het gebied van beeld en design in Nederland.

De makers (Marco Faasen en Joop Vos (RedFox Webdesign ) samen met (BNO) willen middels deze website 'het vakgebied van Nederlandse beeldmakers inzichtelijk maken en stimuleren'.

Op de site onder andere aandacht voor straatkunst.

'Beeld is op straat, in print, overal om ons heen', aldus hoofdredacteur Gert Gerrits: 'Op Ooglijm willen we het meest interessante daarvan laten zien. Je zou de site kunnen zien als een gids in de wereld van de illustratie.'

De website is onderverdeeld in een aantal vaste rubrieken die voornamelijk gevuld worden met content van de bezoekers.

De rubriek 'Gespot' bijvoorbeeld toont opvallend beeld dat door bezoekers op straat is opgemerkt. En er is ruimte voor opinie, zo beoordelen beeldmakers elkaars werk in de rubriek 'Estafette'.

Nog meer plek voor beeld in de rubriek 'Onderkant', die zich onderaan de site bevindt. Dit gedeelte werkt als een wissellijst, met elke maand nieuw ingezonden werk.

Woord komt in de vorm van columns, van striptekenaar Hanco Kolk en Anka Kresse.

De redactie van Ooglijm bestaat uit: Gert Gerrits (BNO, hoofdredacteur), Marco Faasen, Anka Kresse, Flos Vingerhoets, Ytje Veenstra, Henk Stolker en Bernet Ragetli.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in