Overslaan en naar de inhoud gaan

Inspiratie vanuit Reboot 9

Dit jaar was ik voor het eerst op de Deense conferentie Reboot. Een 'community event for the practical visionaries who are at the…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar was ik voor het eerst op de Deense conferentie . Een 'community event for the practical visionaries who are at the intersection of digital technology and change all around us', zoals ze dat zelf zeggen.

related partner content for mobile comes here

Op de conferentie staan geen business opportunities centraal, en worden geen start ups gepromoot. Maar veel over de passies en mogelijkheden van de nieuwe sociale digitale wereld. Een aanrader voor iedereen die wil geïnspireerd wil raken over wat de komende tijd zou kunnen gebeuren. En daarmee zeer goed toepasbaar bij het ontwikkelen van nieuwe strategieën en concepten.

De conferentie wordt populairder. In het algemeen ? deze negende editie was voor het eerst uitverkocht ? maar ook bij Nederlanders. Collega's die de afgelopen jaren zijn geweest hebben het aantal Nederlanders flink zien groeien, ik schat dit jaar totaal een tiental procent van de 500 bezoekers.

Je ziet vaak dat sprekers die bij Reboot staan later opduiken op andere congressen. Of dat dit keer weer gaat gebeuren is natuurlijk afwachten. Organisator Thomas Madsen-Mygdal kiest ervoor minder grote namen te laten spreken en de afstand tussen sprekers en publiek te verkleinen. Dat is ook te merken aan het zeer actieve Jaiku channel met ruim 200 actieve microbloggende bezoekers.

Het thema 'Human?' is goed gekozen. De eerste spreker op donderdag onderbouwt dit op excellente wijze. Met het sociale aspect zo aan de oppervlakte is er een permanente reïncarnatie van het web. We leven in The Link Age.

De digitale wereld komt ook weer terug in de fysieke. Het vloeit in elkaar over. Dat komt een aantal keren terug. Matt Webb, de laatste spreker, verwoordt het mooi; products are people too. Als producten connected worden, worden ze ook 'onderdeel' de sociale netwerken. Behandel producten net als mensen en er ontstaan nieuwe concepten.

Daarin ontstaan naar flow media, zoals Stowe Boyd dat mooi verwoordt. Altijd connected betekent continu prikkels. We komen daarmee in een nieuwe state of mind. Persoonlijke productiviteit wordt vervangen door netwerk productiviteit, het is belangrijk je bijdrage te leveren zodat het netwerk als geheel vooruit gaat.

Tot slot nog ander belangrijk thema dat bij een aantal sprekers langskomt is 'play'. De wetten van games en het gedrag van de spelende mensen wordt een belangrijke inspirator van de dialoog tussen mens en machine. Niet bij het daadwerkelijk spelen, maar juist bij day 2 day interacties. Denk aan de DVD-recorder waar de manual als een spel is op te roepen, of een bank die je op een andere manier laat ervaren wat persoonlijke financiële planning is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in