Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks-viral tegen klimaatverandering

Zag ik gisteren op de site van The New York Times verschijnen: een viral van Starbucks en de Amerikaanse milieuorganisatie Global Green…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zag ik gisteren op de site van The New York Times verschijnen: een viral van en de Amerikaanse milieuorganisatie : de .

related partner content for mobile comes here

Nee, het gaat niet over koffie en koffiebonen maar over hoe je eigenhandig het global warming-effect kunt minderen.

De link met de koffie zit 'm hierin: verslechtering van het klimaat heeft effect op de oogst van de koffiebonen.

Starbucks claimt ook zelf milieubewust te zijn als het gaat het verminderen van zijn eigen 'carbon footprint'. Milieuvriendelijke oplossingen als het gaat om het energieverbruik in de winkels en de uitstoot van kwalijke stoffen die vrijkomen bij het roosteren van de koffiebonen.

Deze viral is gericht op de Amerikaanse markt en bevat uitgebreide educatieve informatie.

Je kiest een karakter uit en zijn vervoersmiddel (bijvoorbeeld fiets, kleine auto, SUV) en op basis daarvan krijg je punten. Een fiets scoort beter dan een SUV natuurlijk Vervolgens moet je op weg naar een locatie (benziepomp, school), maar onderweg kom je of mensen of plekken tegen waar info valt te halen.

Je moet een quizje doen met vragen over milieu en ?vervuiling. Als je de quiz met goed gevolg heb afgelegd, kun je kiezen om te kijken naar projecten die op dit moment in de VS plaatsvinden om het global warming-effect tegen te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in