Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven achter op bloggende hoofdkantoren

Een blik op de klantenlijst van blogsoftware leverancier SixApart leert dat internationale bedrijven als GlaxoSmithKline, Johnson &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een blik op de van blogsoftware leverancier SixApart leert dat internationale bedrijven als GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson, PriceWaterhouse Coopers, Oracle en Warner Bros het bloggen hebben omarmd. De Nederlandse vestigingen blijven echter achter?

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse sites van deze bedrijven bieden vooral veel informatie over producten en diensten, en voorlichting. Een e-mail bericht sturen is wel mogelijk maar daar houdt het potentiële tweerichtingsverkeer dan ook wel op. Een open dialoog via bijvoorbeeld een forum, een business blog of blogs van werknemers of specialisten zijn op de sites van GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson en Warner Bros nergens te vinden. Dieper graven in de broncodes van deze sites levert ook geen verwijzing naar Movable Type of TypePad op.

Twee bedrijven uit dit lijstje vormen hierop een enigszins positieve uitzondering: PriceWaterhouse Coopers en Oracle. PwC biedt met zijn informatie over hun vakgebied en daaraan gerelateerde onderwerpen. Helaas staat een link naar deze blog diep weggemoffeld in de site. Oracle heeft de waarop echter geen Nederlander te vinden is

Zouden de Nederlandse vestigingen van GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson en Warner Bros niet weten welke initiatieven hun hoofdkantoren ontplooien op het gebied van social media? Weten ze het wel maar zien ze het potentieel hiervan niet in? Of is het toch angst voor het onbekende? Wat de reden ook mag zijn, niets doen met een medium onder handbereik waarmee een actieve en beheersbare dialoog met consumenten kan worden gerealiseerd is een gemiste kans.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in