Drie promovendi genomineerd voor SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2007
De drie genomineerde proefschriften zijn:
- Understanding Consumer Reactions to assortment unavailability (Dr. Laurens Sloot, Universi-teit van Rotterdam). Het proefschrift van Sloot gaat over de reacties van consumenten in het geval producten in supermarkten niet beschikbaar zijn. Onderzocht zijn niet alleen de reacties wanneer producten tijdelijk verwijderd zijn maar ook als deze permanent uit het assortiment zijn genomen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis- From paper-and-pencil to screen-and-keyboard (Dr. Elisabeth Deutskens, Universiteit van Maastricht). Deutskens heeft onderzoek gedaan naar de kritieke succesfactoren van online marktonderzoek. Zij vergelijkt in haar proefschrift traditioneel marktonderzoek versus internet gebaseerd marktonderzoek in zowel B-to-B als B-to-C toepassingen.
- Brand Search (Dr. Ralf van der Lans, Universiteit van Tilburg). Het proefschrift van Van der Lans gaat over hoe consumenten producten vinden in het winkelschap. Met behulp van een technologie gebaseerd op oogbewegingsanalyse is onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van consumenten. Tevens is gekeken hoe bij de ontwikkeling van verpakkingen rekening kan worden gehouden met het zoekgedrag van consumenten.
Naast het wetenschappelijke niveau is het belangrijkste criterium voor de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2007 de mate waarin de wetenschapper erin is geslaagd vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven die voor de praktijk waardevol kunnen zijn.
De onafhankelijke jury van de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs 2007 wordt voorgezeten door Drs. Hans Molenaar, voorzitter Platform Innovatie in Marketing. De overige juryleden zijn: Prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen), Dhr. Kai Doornink (Hoofdredacteur IT Commercie), Prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam), Dhr. Martin Hermsen (partner Accenture), Drs. Ruud Polman (Directeur Communicatie Randstad), Mevr. Kirsti Schellekens ( Project Manager Solution Marketing SAP Nederland BV), Dhr. Friso Liesker (Hoofdredacteur Marketing Tribune) en Dhr. Theo van Vugt (Hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).
De Nederlandse prijs voor marketingwetenschap is een initiatief van SAP en Het Platform Innovatie in Marketing (PIM). De uitreiking vindt plaats op 20 juni in ’s-Hertogenbosch. Naast de presentaties van de drie genomineerde marketingproefschriften, wordt er die middag ook een overzicht gegeven van de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van marketing in Nederland en vindt er een debat plaats tussen wetenschappers en marketeers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid