Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie wordt Marketeer of the Year 2007?

Op 6 juni maakt de jury de uitslag van de Marketeer of the Year 2007-verkiezing bekend. Drie genomineerden zijn er: Raymond Spanjar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op maakt de jury de uitslag van de Marketeer of the Year 2007-verkiezing bekend.
Drie genomineerden zijn er: Raymond Spanjar (Hyves), Herwin van den Berg (Heineken) en Jan Marijnissen (SP).

related partner content for mobile comes here

De criteria:
effectiviteit (wat is er dankzij marketing gebeurd?)
innovatie (is er sprake van de inzet van vertrouwde en nieuwe marketinginstrumenten?)
persoonlijkheid (is deze persoon in staat om marketing een plek te geven in de bestuurskamer?)

De jury maakt zijn eigen keuze, maar je mag wel stemmen op onze poll! Wie zou het volgens jou moeten worden?

Onze vorige poll ging over de Postbank die ING wordt. 347 stemmen kwamen er binnen.

64 procent vindt het een puur financiele keuze en dus een nederlaag voor marketing. Want als marketing echt in de lead was geweest had de bank geluisterd naar de klanten die dit helemaal niet willen.

36 procent zegt: Prima, de realiteit zegeviert.

Op de foto staat overigens Hans Hagenaars, die vorig jaar Marketeer of the Year werd voor de Postbank. In TVM zei hij toen: 'Het merk Postbank is veruit het sterkste financiële merk in Nederland. Er zitten drie s-en in de merklading: smart, safe en self. (..) We zetten bovendien een bank neer die anders is dan anderen: kritisch, direct, voor mensen die jong zijn van geest en weten wat ze willen.'

Hagenaars leide de projectgroep die met het advies kwam om de Postbank om te vormen naar ING. Vorig jaar zei hij nog: 'Wij hebben het karakter van een minder op geld beluste bank dan de anderen.'

We vroegen toen ook of het zin had om de Postbank te rebranden. Hagenaars zei toen: 'Vooralsnog is daar geen sprake van. Simpelweg omdat consumenten aan dat merk een enorme merkwaarde toekennen. Met acht miljoen klanten die 600 tot 800 duizend keer per dag op de site komen en 112 miljoen keer de telefoon pakken, 200 duizend keer per dag naar het Postkantoor gaan is die merkwaarde enorm hoog. Natuurlijk is het een lastige situatie voor de raad van bestuur, want die krijgen al die landen op bezoek die ook vinden dat ze een sterk lokaal merk hebben. Maar de logica moet zegevieren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in