Overslaan en naar de inhoud gaan

Farmaceut start voorlichtingscampagne tegen infectieziektes

Gezond op Reis 2007. Dat is de naam van de voorlichtingscampagne die GlaxoSmitchKline start. De campagne moet Nederlandse reizigers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het farmaceutische bedrijf gaat ruim 50 procent van de ondervraagde Nederlanders die reizen naar landen waar veel hepatitis A voorkomt, onvoldoende beschermd op reis. 60 procent denkt ten onrechte dat er in luxe all inclusive hotels geen hepatitis kan worden opgelopen. En een derde van reizigers zoekt überhaupt vooraf geen informatie op over gezondheidsrisico’s en vaccinaties.

related partner content for mobile comes here

Het farmaceutische bedrijf begint de campagne omdat veel Nederlandse reizigers onnodige gezondheidsrisico’s oplopen. En omdat de campagne naar eigen zeggen goed in haar missie ‘do more-feel better-live longer’ past.

Onderdeel van de campagne is een voorlichtingsfilmpje waarbij reizigers als tegen elkaar omvallen. Een metafoor voor de besmettelijkheid van hepatitis. Uiteindelijk blijft alleen het gezin overeind staan dat door vaccinatie beschermd is. Daarnaast zal de campagne op de radio te horen zijn en in dagbladen verschijnen.

De campagne wordt ondersteund door het Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering en het Nationaal Hepatitis Centrum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in