Chinese, Amerikaanse en Britse attitudes


Alledrie de markten hechten veel belang aan gezin, gezondheid, opleiding, een goede baan en goede huisvesting; voor Chinezen is gezondheid, opleiding en een goed huis zelfs nóg belangrijker, zo laat onderzoek zien. Ook shoppen ze in dezelfde soort winkels, waarbij doe-het-zelf en online winkels in China nog een inhaalslag moeten maken. Wel shoppen Chinezen vaker dan hun Amerikaanse en Britse tegenhangers.
Het grootste verschil is hoe een 20 procent inkomensstijging zou worden besteed: Chinezen zouden het extra geld uitgeven, vooral aan beter eten en kleding, terwijl Britten en Amerikanen er hun schulden mee zouden aflossen. Een andere interessante uitkomst is dat in China de attitudes van de onderste en middelste bevolkingsklassen vergelijkbaar zijn, terwijl hun aankooppatronen (en bezit) verschillen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn Amerika en Groot-Brittannië verschillen zowel attitudes, als aankooppatronen. Dat is goed nieuws voor bedrijven die zaken (willen) doen in China: naarmate de koopkracht van armere consumenten stijgt zullen ze, dankzij de vergelijkbare attitudes, veelal hetzelfde koopgedrag en dezelfde merkvoorkeuren vertonen als de welvarender middenklasse.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid