Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese, Amerikaanse en Britse attitudes

Consumenten uit welvarende, grootstedelijke gebieden in China vertonen veelal dezelfde attitudes als hun tegenhangers in Amerika en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alledrie de markten hechten veel belang aan gezin, gezondheid, opleiding, een goede baan en goede huisvesting; voor Chinezen is gezondheid, opleiding en een goed huis zelfs nóg belangrijker, zo laat onderzoek zien. Ook shoppen ze in dezelfde soort winkels, waarbij doe-het-zelf en online winkels in China nog een inhaalslag moeten maken. Wel shoppen Chinezen vaker dan hun Amerikaanse en Britse tegenhangers.

related partner content for mobile comes here

Het grootste verschil is hoe een 20 procent inkomensstijging zou worden besteed: Chinezen zouden het extra geld uitgeven, vooral aan beter eten en kleding, terwijl Britten en Amerikanen er hun schulden mee zouden aflossen. Een andere interessante uitkomst is dat in China de attitudes van de onderste en middelste bevolkingsklassen vergelijkbaar zijn, terwijl hun aankooppatronen (en bezit) verschillen.

In Amerika en Groot-Brittannië verschillen zowel attitudes, als aankooppatronen. Dat is goed nieuws voor bedrijven die zaken (willen) doen in China: naarmate de koopkracht van armere consumenten stijgt zullen ze, dankzij de vergelijkbare attitudes, veelal hetzelfde koopgedrag en dezelfde merkvoorkeuren vertonen als de welvarender middenklasse.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in