Overslaan en naar de inhoud gaan

Ford met 'Desire'-spot rond Champions League-finale

Ford laat vanavond een speciale commercial voor de Mondeo in première gaan tijdens de Champions League Finale tussen AC Milan en Liverpool.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het spotje heet 'Desire' en wijkt volgens Ford ‘radicaal’ af van traditionele autoreclame. In de commercial worden oude wagens met ballonnen afgevoerd: na het zien van de nieuwe Mondeo zeggen de mensen hun oude wagens massaal vaarwel.
De wagens stijgen echt op door het gebruik van een combinatie van verschillende technieken. De lichtste wagen in
het reclamespotje werd ontwikkeld door het Duitse bedrijf Effekt Technik. De wagen weegt slechts vier tot vijf kilogram en kan, volledig gevuld met heliumgas, zelf zweven.

related partner content for mobile comes here

’Het is logisch dat wij de nieuwe Ford Mondeo zouden onthullen met reclame die even vernieuwend en distinctief is als de wagen zelf’, zegt Stephen Odell, vice president voor marketing, verkoop en service van Ford in Europa. ‘Het was onze bedoeling met 'Desire' een groot publiek te bereiken, en de finale van de Champions League paste hiervoor perfect, vooral omdat Ford reeds een lange relatie heeft met de Champions League.'
De spot is gemaakt door Ogilvy Advertising London.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in