Ford met 'Desire'-spot rond Champions League-finale
Het spotje heet 'Desire' en wijkt volgens Ford ‘radicaal’ af van traditionele autoreclame. In de commercial worden oude wagens met ballonnen afgevoerd: na het zien van de nieuwe Mondeo zeggen de mensen hun oude wagens massaal vaarwel.
De wagens stijgen echt op door het gebruik van een combinatie van verschillende technieken. De lichtste wagen in
het reclamespotje werd ontwikkeld door het Duitse bedrijf Effekt Technik. De wagen weegt slechts vier tot vijf kilogram en kan, volledig gevuld met heliumgas, zelf zweven.
’Het is logisch dat wij de nieuwe Ford Mondeo zouden onthullen met reclame die even vernieuwend en distinctief is als de wagen zelf’, zegt Stephen Odell, vice president voor marketing, verkoop en service van Ford in Europa. ‘Het was onze bedoeling met 'Desire' een groot publiek te bereiken, en de finale van de Champions League paste hiervoor perfect, vooral omdat Ford reeds een lange relatie heeft met de Champions League.'
De spot is gemaakt door Ogilvy Advertising London.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid