Overslaan en naar de inhoud gaan

Machtig en mondig

Het tijdperk van ongebreideld passief consumeren is voorbij. Wat volgt is een tijd van participatie en gebruik, met een actieve rol voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog nooit waren consumenten, mede dankzij internetblogs en forums, zó mondig en machtig. De hamvraag voor bedrijven lijkt dan ook in welke mate en hoe ze die mondige groep laten participeren in hun producten en de boodschappen die ze uitdragen. Sommige adverteerders hebben dat al begrepen en lanceren initiatieven in die richting.

related partner content for mobile comes here

Zoals Unilever (Dove) en Doritos, die internauten uitnodigden om hun zelfbedachte spotjes in te sturen. Natuurlijk kleven daar risico’s aan, omdat consumenten zich niet zomaar laten sturen. Maar adverteerders moeten daar niet bang voor zijn. Wél zullen ze zich ethisch en bescheiden moeten opstellen, nadenken over hun doelgroep en uitzoeken hoe die wilde stroom van (consumenten)creativiteit ten dienste van het merk kan worden gesteld. Bron: MediaMarketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in