Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne 'Hete thee'

Brandwonden Stichting is in samenwerking met Consument en Veiligheid een campagne begonnen, die ouders moet waarschuwen voor het gevaar van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek wijst uit dat ouders de kans op een verbranding door hete vloeistoffen te laag inschatten. Jaarlijks worden er 1.300 kinderen jonger dan vijf jaar op een Spoedeisende Hulpafdeling behandeld als gevolg van een verbranding door bijvoorbeeld hete thee, koffie of water uit de kraan. De campagne moet de ouders op dit gevaar attenderen.

related partner content for mobile comes here

Ouders zeggen ook dat zij het moeilijk vinden om een verbranding door hete vloeistof te voorkomen. De beleving van ouders en de ernst van de gevolgen van een verbranding zijn dan ook belangrijke redenen om een voorlichtingscampagne te starten.

Kinderen van allochtone afkomst lopen een groter risico op verbranding. Vandaar dat er extra aandacht wordt besteed aan voorlichting aan allochtone ouders. Dit gebeurt onder meer tijdens inburgeringcursussen. Daarnaast wordt de campagne gevoerd via spots op tv en radio en wordt er voorlichting gegeven via consultatiebureaus en kraamzorg.

Op de website van de Brandwonden Stichting en op vinden ouders tips over hoe ze verbrandingen kunnen voorkomen en over eerste hulp bij een brandwondenongeval.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in