Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com stapt in tweedehands boeken

Bol.com stapt in de verkoop van tweedehands boeken. De mediawinkel heeft daartoe overeenkomsten gesloten met grote aanbieders van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook particulieren kunnen via hun eigen gebruikte boeken verkopen. De online winkel verwacht binnen een jaar de grootste verkoper van tweedehands boeken te zijn.

related partner content for mobile comes here

Bol.com-directeur Daniël Ropers noemt het initiatief een goed voorbeeld van ‘longtailen’. ‘Ons assortiment is groter geworden omdat we boeken toevoegen die niet meer nieuw te verkrijgen zijn. Daarbij bieden we een goedkoper alternatief in de vorm van tweedehands, voor boeken die wel nieuw te verkrijgen zijn.’
Bij aanvang bestaat het aanbod uit enkele tienduizenden tweedehands boeken, de bedoeling is dit de komende maanden fors uit te breiden. Bol.com verwacht dat naast de professionele tweedehands boekenverkopers ook veel consumenten als aanbieder actief zullen worden. Allemaal krijgen ze een eigen ruimte in de winkel waarmee het volledige aanbod inzichtelijk wordt gemaakt.

Ropers denkt ongeveer een jaar nodig te hebben om tot een ‘volwassen’ omzet in tweedehands boeken te komen. ‘Al zou het wel eens sneller kunnen gaan. Zeker als we straks ook niches gaan bedienen als de studieboekenmarkt, waar traditioneel een enorme omzet wordt gemaakt na de zomer. We gaan hoe dan ook scherp aan de wind varen met dit initiatief, omdat we sterk geloven in deze groeimarkt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in