Overslaan en naar de inhoud gaan

Italianen houden het in de familie

De meest gerenommeerde Italiaanse kleding- en schoenmakers zijn traditionele familiebedrijven, en succesvoller dan ooit. Bijvoorbeeld het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ermenegildo Zegna bestaat bijna 100 jaar. De wereldmarktleider voor hoogwaardige mannenmode en de fijnste stoffen is het paradepaardje van een ondernemingsmodel dat in die vorm waarschijnlijk alleen in Italië voorkomt: een patronale, grote familieonderneming waarin generatieslang het wel en wee van de business uitsluitend door de familie van de oprichter wordt gecontroleerd, en het familiekarakter nadrukkelijk zijn stempel op het bedrijf drukt.

related partner content for mobile comes here

Ingehuurde managers zijn slechts ingehuurde managers; de echte macht ligt bij de familieraad. Met de beurs en het zielloze financiënkapitalisme wil Gildo Zegna, die met zijn neef het bedrijf leidt, niks te maken hebben. En Zegna is geen uitzondering. De top van de Italiaanse luxefabrikanten heeft zelfs een luxeclub in het leven geroepen om deze businessstijl te koesteren: Altagamma. In Altagamma, de Association of High End Italian Companies is vrijwel iedereen met naam en faam in de mode- en luxebusiness vertegenwoordigd: van Agnona, Zegna, Armani, Salvatore Ferragamo en Brioni, tot Tod’s en Versace.

Bron: Managermagazin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in