Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO wil YouTube aanpakken

De strijd om beeldrechten op de filmpjessite YouTube breidt zich uit, nu ook de publieke omroepen (NPO) overleggen over een gezamenlijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de publieke omroepen zijn op veel ‘gestolen’ beelden van omroepen te zien, waarvan de copyright bij de NOS ligt. Dat meldt Elsevier.

related partner content for mobile comes here

Van alle omroepen zijn beelden op YouTube terug te vinden. Elsevier schrijft dat er sinds kort een omroepbreed overleg van juristen van de publieke omroepen is over de aantasting van het copyright van de omroepen. De juristen bekijken welke positie de omroepen zullen innemen en met welke boodschap ze in contact treden met YouTube.

De veelbezochte site ontlokt wereldwijd een strijd om rechten op beeldmateriaal dat meestal door derden op de site wordt gepost. Het Amerikaanse mediaconcern Viacom (eigenaar van MTV, Nickelodeon en Dreamworks) heeft een rechtszaak aangespannen tegen de eigenaar van YouTube. Viacom eist een schadevergoeding van een miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in