Overslaan en naar de inhoud gaan

Ervaring is alles

De kenmerken van de consument zijn onderhand allemaal in kaart gebracht, en toch weten de meeste bedrijven zo goed als niets over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit recent onderzoek blijkt dat slechts acht procent van de consumenten hun ervaringen met bedrijven als uitstekend kwalificeert, terwijl maar liefst tachtig procent van de ondernemingen denkt dat hun klanten dik tevreden zijn. Om die discrepantie op te lossen is Customer Experience Management (CEM) het aangewezen middel. Het meet de ervaringen met elk aspect van wat een bedrijf zijn klanten biedt: van klantenservice tot reclame, van verpakking tot gebruiksgemak en van productkenmerken tot betrouwbaarheid.

related partner content for mobile comes here

Daartoe wordt gekeken naar vroegere, huidige en eventuele toekomstige ervaringen. Het grote voordeel van CEM boven het vertrouwde CRM is dat er, in plaats van slechts een bundeling van statische gegevens, echt nieuwe en relevante kennis over de klant ontstaat. En die kennis leidt tot mogelijkheden om de kloof tussen de verwachtingen van de consument en diens daadwerkelijke ervaringen te dichten.

Bron: Harvard Business Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in