Overslaan en naar de inhoud gaan

Hartstichting start campagne rond 6 minuten concept

‘Een leven hoeft niet te stoppen bij een hartstilstand.’ Dat is de insteek van de nieuwe massamediale voorlichtingscampagne van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel van de campagne is om, met de hulp van het publiek, de overlevingskans bij een hartstilstand te vergroten tot 25%. Dit doel moet binnen 5 jaar behaald zijn. Het '6 minuten concept' (voorwaarden voor efficiënte en doeltreffende hulp binnen 6 minuten) vormt de kern van de campagne. De Hartstichting gaat het publiek informeren wat omstanders kunnen doen bij een hartstilstand. Als direct 112 wordt gebeld voor een ambulance, direct wordt gereanimeerd en binnen 6 minuten wordt gedefibrilleerd stijgt de overlevingskans naar 50 tot 70%.

related partner content for mobile comes here

In eerste instantie wil de Hartstichting de Nederlandse bevolking bewust maken van het probleem (300 slachtoffers per week) en kennis overdragen (doeltreffend ingrijpen kán vele levens redden, herkenning van het AED-symbool). Ook wil de Hartstichting het publiek aanzetten tot actie (weet wat je moet doen en volg een reanimatiecursus). In een later stadium gaat de aandacht uit naar het creëren van '6 minuten zones'. In een 6 minuten zone is alles zo geregeld dat bij een hartstilstand alle drie elementen van het 6 minuten concept efficiënt toegepast kunnen worden.

De voorlichtingscampagne die nu van start gaat vormt de eerste fase. De centrale boodschap van de campagne is: "Een leven hoeft niet te stoppen bij een hartstilstand. Weet wat u moet doen: bel 112, reanimeer en defibrilleer". Op de website van de Hartstichting is te lezen wat mensen zelf kunnen doen als ze geconfronteerd worden met een plotselinge hartstilstand. De Hartstichting betaalt de kosten van de campagne geheel uit eigen middelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in