Overslaan en naar de inhoud gaan

Google introduceert TV ad-buying systeem

Het gerucht circuleerde al sinds medio maart en is nu bevestigd: Google heeft aangekondigd een ad-buying systeem voor TV-commercials te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het TV ad-buying systeem is vergelijkbaar met Adwords, Google's ad-buying systeem voor online advertising. Adverteerders bieden op inventory in een veiling systeem door middel van een CPM (Cost Per Mille) indicatie. Google accepteert dit bod en veilt de inventory. Binnen 24 uur ontvangt de bieder antwoord of het bod is geaccepteerd, waar de commercial is of was te zien, en het aantal huishoudens wat is bereikt. Ook is bekend op welk moment kijkers wegzappen.

related partner content for mobile comes here

Met deze informatie kan de adverteerder niet alleen zijn bod en prijs bijstellen aan de hand van de performance van de advertentie, maar ook de commercial aanpassen aan de hand van het zapgedrag van de kijkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in